عقب ماندن از بودجه بندی آزمون های آزمایشی
نوشته شده توسط : sevda

عقب ماندن از بودجه بندی آزمون های آزمایشی می تونه علل مختلفی از جمله نداشتن یک برنامه ریزی مناسب و یا وسواس در مطالعه داشته باشه که داوطلبا می تونن این عقب موندگی رو در زمان های مختلفی مثل عید نوروز و یا دوران جمع بندی جبران کنن .

 

 

شرکت کردن در آزمون های آزمایشی مختلف برای داوطلبان کنکور اهمیت بالایی داره و اونا می تونن با پیش رفتن طبق برنامه ریزی و بودجه بندی این آزمون ها ، فصل به فصل درس ها رو بخونن و خودشون رو برای رسیدن به هدف دلخواه آماده کنن .

اما اکثرا با دانش آموزایی روبرو می شیم که همیشه مشکل عقب موندن از آزمون های آزمایش رو دارن و با کلی از مباحث نیمه تموم و خونده نشدن طرف هستن و نمی دونن باید چیکار کنن . همیشه هم از این گله مندن که هر کاری می کنن نمی تونن به همه برنامه آزمون آزمایشی شون برسن و حالا که از بعضی مباحث عقب افتادن باید چیکار کنن ؟

پس اگه شما هم جزو داوطلبایی هستین که گرفتار همچین موضوعی شدین ، بهتون پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشین چون می خوایم در مورد عقب موندن از آزمون های آزمایشی و نحوه جبران درس های خونده نشده و رسیدن به بودجه بندی توضیح بدیم . با ما همراه باشین .

 

 

اگه از برنامه آزمون های آزمایشی عقب افتادیم چیکار کنیم

داوطلبایی که از برنامه آزمون آزمایشی شون عقب میوفتن دچار سردرگمی میشن و اصلا نمی دونن بعد از شرکت در آزمون آزمایشی برن سراغ مباحثی که از آزمون قبلی عقب افتاده یا مباحثی که باید برای آزمون جدید بخونن ، چون اگه برن سراغ مباحث قبلی باز از مباحث جدید آزمون عقب میمونن و اگه برن سراغ مباحث جدید با کلی دروس نخونده و تلمبار شده رو هم طرف میشن . اینجاست که این موضوع باعث آشفتگی حال داوطلبا میشه . پس باید چی کار کرد ؟

 

اولین چیزی که داوطلبای کنکور آزمایشی باید بدونن اینه که قرار نیست از همون اول شما به 100 درصد مباحث آزمون های آزمایشیتون برسین و همه اون رو کاملا بخونین . ببینین برای شرکت در ازمون های آزمایشی باید اولویت شما رسیدن به درس های سال دوازدهمتون طبق بودجه بندی اون آزمون باشه . یعنی درس هایی که در همون سال دارین می خونین . برای راحت تر کردن کار خودتون هم می تونین از تکنیک خوندن درس در همون روز استفاده کنین تا زمانی که به مبحثی از درسی که قبلا خوندین در بودجه بندی ها رسیدین زمان زیادی ازتون نگیره .

اگه هم نمی تونین کل دروس پایه دهم و یازدهم رو بخونین بهتره فقط یک سری از مطالب مهم هر پایه رو انتخاب کنین و مطالعه کنین . اما کدوم پایه مهم تره ؟ برای این کار نگاه کنین و ببینین که طبق اون مبحثی که براتون در بودجه بندی آزمون وجود داره کدوم مباحث از همه مهم تره که برای اینکار می تونین از بودجه بندی کنکور سال های گذشته کمک بگیرین و فقط اون مباحث رو بخونین و یا مباحثی رو از پایه انتخاب کنین که پیش نیاز سال دوازدهمتونه .

بیشتر بخوانید: بودجه بندی کنکور

 

 حالا با درس های نخونده چیکار باید کرد ؟

 

ببینین شما بازه جبرانی زیادی در طول سال تحصیلیتون دارین و می تونین درس های عقب افتاده رو جبران کنین . اولین بازه ، زمان امتحانات ترم اوله . اگه شما دروس سال دوازدهمتون رو به خوبی خونده باشین موقع امتحانای ترم اول می تونین از زمان باقیموندتون برای مطالعه دروس عقب افتاده استفاده کنین و خودتون رو به بودجه بندی آزمون برسونین .

فرصت بعدی شما که به دوران طلایی معروفه عید نوروزه و بهترین زمان برای جبران عقب موندگیا و جمع بندی دروستونه . اما اگه باز هم مطالبی موند می تونین در بازه جمع بندی کنکور سراسری اونا رو بخونین تا در این زمان هم بتونین مطالب پایه ای که هنوز نخوندین رو مطالعه کنین .

پس اگر از برنامه آزمون عقب موندین اصلا نا امید نشین و بدون استرس برای برای بودجه بندی آزمون بعدی تون برنامه ریزی کنین و بدونین فرصت برای جبران درس های نخونده وجود داره . اما اصلا چه کارهایی باعث میشه که از برنامه آزمون های آزمایشی عقب نیفتیم ؟ در ادامه نکات مهمی که باید رعایت کنین رو گفتیم .

 

 

نحوه رسیدن به بودجه بندی آزمون های آزمایشی

خیلی از داوطلبایی که در آزمون آزمایشی شرکت می کنن تمام سعیشون در اینه که به 100 درصد بودجه بندی آزمونشون برسن و هر دفعه مباحث کمتری رو نخونده باشن . برای همین در ادامه در مورد راهکار هایی که باعث میشه بیشترین مباحث آزمون رو بخونین گفتیم .

 

 اولین و مهم ترین موضوعی که باید رعایت کنین نوشتن خلاصه نویسیه ، سعی کنین حتما موقع مطالعه همه دروستون خلاصه نویسی داشته باشین و مطالب مهمش رو بنویسن . اینجوری وقتی در آزمون آزمایشیتون مبحثی باشه که قبلا خوندین ، با مطالعه دوباره خلاصه نویس هاتون می تونین سرعت عملتون رو برای مطالعه اون مبحث بیشتر کنین و وقت کمتری براش بذارین . البته باید با روش صحیح خلاصه نویسی کنکور هم آشنایی کامل داشته باشین .

 

 استفاده از بهترین منابع کنکور . خیلی وقت ها وسواس بیش از حد داوطلبا برای تست زنی و استفاده از منابع مطالعاتی زیاد برای کنکور ، باعث میشه که زمان زیادی رو برای مطالعه هر مبحث صرف کنین که اصلا مناسب نیست . بهترین روش برای شما اینه که تمرکزتون رو روی یک منبع استاندارد و مهم بذارین و به جای استفاده از چند کتاب و منبع از بهترین منابع کنکور استفاده کنین .

 برای اطلاع از بهترین منابع کنکور گروه آزمایشیتون می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید: بهترین منابع کنکور سراسری

 مورد بعدی که باید بهش توجه داشته باشین اینه که از زمان های مُردتون استفاده کنین . مثلا زمانی که تو مسیر رفتن به کلاس و یا مدرسه هستین می تونین مباحث حفظی مثل تاریخ ادبیات یا لغت ها رو بخونین و دیگه نخواین زمانی رو برای مطالب حفظی در برنامه ریزیتون اختصاص بدین .

 

 از وسواس در مطالعه دوری کنین . خیلی از داوطلبا هستن که برای مطالعه وسواس دارن و باید هر پاراگراف رو چند بار بخونن که این کار کاملا غلطه و فقط باهاش زمانتون رو از دست میدین . شما باید بدونین که با مطالعه مستمر و مروره که می تونین روی یک مبحث تسلط پیدا کنین و نخوندن چند باره اون در یک روز .

 

 اما اگه دیدین با رعایت کردن موارد بالا باز نمی تونین به اکثر مباحث بودجه بندی آزمون آزمایشی سنجش ، قلم چی و ... برسین و عقب میوفتین و کلی مطالب تلمبار شده از هر آزمون براتون باقی میمونه باید بدونین که مشکل در برنامه ریزی غلط شماست و حتما باید پیگیر روش درست برای برنامه ریزی کنکور ، رفع مشکلتون و ایجاد برنامه جدید باشین .

 

 برای داشتن یک برنامه ریزی جامع و کامل برای موفقیت در کنکور سراسری می تونین مقاله زیر رو بخونین .

بیشتر بخوانید : برنامه ریزی کنکور

 

در آخرم باید بدونین که هدف از شرکت کردن درآزمون های آزمایشی کسب تجربه و متوجه شدن اشتباهات و برطرف کردن اوناست . پس اصلا نگران ترازتون نباشین و مطمئن باشین به مرور می تونین با کم کردن اشتباهات و رسیدن به بودجه بندی آزمون ها ترازتون رو هم بالا ببرین فقط حتما بعد از شرکت در آزمون تحلیل اون رو انجام بدین .

کارشناسای مرکز مشاوره تحصیلی تحصیلیکو هم آمادن تا به تموم سوالا و ابهامای شما در خصوص عقب افتادن از بودجه بندی آزمون های آزمایشی قلم چی ، سنجش ، گزینه دو ، گاج و ... پاسخ بدن . شما می تونین از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی تحصیلیکو از تجربه این کارشناسا برای رسیدن به هدفتون استفاده کنین .

در ادامه بخوانید: تحلیل آزمون های آزمایشی

 

 



سوالات متداول

 

1- ✔️ اگه از برنامه آزمون های آزمایشی عقب افتادیم چیکار کنیم ؟

✔️ اگه از برنامه آزمون های آزمایشی عقب افتادین همون طور که در این مقاله توضیح داده شد می تونین در دوران طلایی عید و یا جمع بندی آن ها رو دوباره مطالعه کنین .

2- ✔️ درصورتی که از بودجه بندی آزمون عقب افتادیم ، بعد آزمون باید سراغ درس های عقب افتاده آزمون قبلی برین و یا بودجه بندی آزمون بعدی ؟

✔️ بهتره سراغ بودجه بندی آزمون بعدیتون برین که توضیحات بیشتر در این مقاله داده شده است .

3- ✔️ چه جوری میشه طبق بودجه بندی آزمن های آزمایشی پیش رفت ؟

✔️ داوطلبا با داشتن یک برنامه ریزی درست ، استفاده از بهترین منابع و رعایت کردن موارد دیگه ای که در این مقاله گفته شده می تونن طبق بودجه بندی آزمونشون پیش برن . 

منبع : عقب ماندن از بودجه بندی آزمون های آزمایشی





:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: